У мају 2017. предала сам документацију за Летњи научни камп основаца у Петници. Уз есеј и биографију , приложила сам и препоруку наставнице српског језика, Слађане Павлишин, и психолога школе, Бранке Бешлић.
У Истраживачком центру “Петница” била сам од 26. септембра до 8. октобра. Проучавала сам 15 научних дисциплина: психологију, лингвистику, информатику, биологију, астрономију, дизајн, биохемију, хемију, примењену физику и електронику, физику, историју, геологију, математику, археологију и антропологију.
Рад у “Петници” је целодневан, уз паузе за доручак, ручак и вечеру. Наставници су нам били професори са разних факултета, као и сарадници са научних смерова. Предавања су често трајала до поноћи, али су нам и тада држала пажњу. У току боравка организовани су петобоји, при чему су се ученици борили за откривање значења наслова научних јединица. Предавања су прожета играма како би се учесници међусобно повезали. У току свог боравка, уз изузетно велики број предавања, имали смо два пројекта. Први пројекат био је групни рад на тему “Шта би било када би било...?”, на ком смо добили теме које је требало унутар група разрадити на најбољи могући начин, користећи машту и науку. Рад моје групе био је из области лингвистике, а тема је била „Шта би било када би језик имао магијска својства?”. У току рада на пројекту веома смо се зближили и сјајно уклопили. Други, самостални, рад смо радили у своје “слободно” време, у периоду ручка, трчећи да заузмемо место у библиотеци. Рад се назива семинарски.Овде смо имали прилику да сами изаберемо тему која нас занима. Моја тема је била из области лингвистике, а наслов је био “Пресупозиција и импликатура”. Већина датих тема била је из нама непознатих области, те објашњења тражили у књигама, на интернету или смо постављали питања сараднику из изабране области. На крају семинара смо се окупили и саслушали сваки рад и сазнали много нових, а пре свега занимљивих, ствари.
Често су нам били организовани “научни сати” где смо имали прилику да се увучемо у кожу научника и експериментишемо у лабораторијама. Били су организовани и радови на терену, а вежбе су биле одржаване у глувој соби, оптичкој соби, лабораторијама, поред језера, у пећини, у дворишту “Петнице”, гдесмомоглидавидиморазне магматске, седиментне и метаморфне стене. Цртали смо изохипсе, звучне таласе, откривали које је која биљка, откривали старост животиње, загађеност неког места, па и програмирали робота. На располагању су нам били разни научни инструменти, као што су микроскоп, бинокуларна лупа, уз помоћ којих смо посматрали и делиће ћелија.
У току боравка одржавала се и “Ноћ истраживача”, где смо држали предавања из различитих области уз много слика и макета. Све области су ми биле веома занимљиве, те не знам како ћу се одлучити за који смер да се пријавим следеће године. “Петница” je место где сам много научила и упознала разне дисциплине и разне људе које ћу заувек памтити!
Извештај написала:
Миња Бабић, 8.е,
31.10.2017.